Huvudstadens golfklubbs
fadderverksamhet

fadderverksamhet golf stockholm

Med en aktiv fadderverksamhet vill vi ta hand om och välkomna nyblivna golfare och inkludera dem i klubbens verksamhet. Ett extra fokus ges ”nyblivna” golfare som succesivt slussas in i ”golffamiljen”. Självklart så är även befintliga medlemmar som ej riktigt kommit igång och som saknar golfvänner välkomna in I fadderverksamheten. Vi ser att många tyvärr inte riktigt kommer igång då man helt enkelt sakna en spelkompis och här kan en fadder göra stor skillnad.

Här samarbetar klubben nära de lokala Pro/tränare på Lindö och Riksten som är mycket positiva till detta initiativ och “pekar” gärna nyblivna golfare från nybörjarkurserna till en klubbfadder vilket har visat sig vara mycket uppskattat.

För att möjliggöra detta så har klubben skapat en pool med medlemmar som vill vara faddrar. Glädjande så har vi faddrar i olika åldrar/kön för en bra “match”.

En fadder skall ha ett positivt mindset, och gilla att träffa nya golfare och ha möjlighet att spela med sin adept minst 4 ggr under en säsong. Detta kan ske individuellt men gärna även tillsammans med fadders övriga golfkompisar.

Att ansöka om att bli tilldelad en fadder och att ha en fadder kostar inget, det enda som krävs är att du är medlem i Huvudstadens golfklubb.

Ansök om att få en fadder

Fyll i formuläret här nedan om du är intresserad av att få en fadder.

Ansök om att bli fadder

Fyll i formuläret om du är intresserad av att ställa upp som fadder.

Kontakta Fadderverksamheten

Har du någon fråga eller behöver hjälp att ansöka för att bli/få en fadder är du varmt välkommen att kontakta Mathias Wentjärvi som ansvarar för fadderverksamheten.

Ansvarig Fadderverksamheten

Mathias Wentjärvi