Vision, stadgar, styrelse och dokument

Vision

Huvudstadens Golfklubbs vision är att ge alla golfare möjlighet att utveckla sin golf på sin egen nivå. Klubben ska genom sina värderingar och övergripande mål betraktas som Sveriges mest attraktiva klubbval.
Klubben ska erbjuda Stockholmsområdets golfare stor tillgänglighet och bra kvalitativ verksamhet och samtidigt satsa på framtiden med tydlig inriktning på motionärer, tävlande och juniorer.

Verksamhetsidé

Vi vill på alla nivåer främja golf intresset så att det utvecklar människor positivt såväl fysiskt och mentalt som socialt, kulturellt och idrottsligt. Alla som vill får vara med i vår klubb. Vi vill erbjuda den totala golf upplevelsen för alla genom aktiviteter, tävlingar och upplevelser som främjar friskvård och gemenskap.  Engagerade medlemmar som deltar får påverka och ta ansvar för vår verksamhet. Vi står för en kamratlig och trygg social gemenskap.

Ta gärna del av klubbens Verksamhetsplan för 2023. Här kan du läsa mer om t.ex. vad begreppet “Bli en bättre golfare” innebär, aktiviteter, arena, kommunikation, tävling och junior.

Verksamhetsplan 2023 >>

Årsmöten

Årsmötet, som är klubbens högsta beslutande organ genomförs i form av ett höst- och ett vårmöte. Höstmötet hålls före den 15 december varje år och dess syfte är val av styrelse och verksamhetsplan och budget för påföljande år. Vårmötet hålls före april månads utgång och dess syfte är verksamhets- och förvaltningsberättelse, revisionsberättelse och årsredovisning för föregående år.

Handlingar/protokoll:

Vårårsmöte
Höstårsmöte

Handläggning av disciplinärenden

Klicka här för att ta del av hur processen ser ut vid anmälningar till SGDF och viktiga saker att tänka på.

Programförklaring
2023-2025

Huvudstadens golfklubbs programförklaring 2020-2022 hittar du genom att klicka på länken nedan.
Programförklaring 2023-2025 >>

Stadgar

Huvudstadens golfklubbs stadgar hittar du genom att klicka här.

Klicka här för att ta del av vår GDPR-policy.

GDPR-Policy

Klicka här för med info och kontaktinfo.

HCP-kommittén

Styrelsens sammansättning Klicka här >>