Vår juniorverksamhet

Huvudstadens Golfklubb bedriver en gedigen och inkluderande juniorverksamhet på anläggningarna Riksten och Lindö. Vi tar ett helhetsgrepp för nya juniorgolfare, elitsatsande juniorer, alla som vill utvecklas och som vill hitta nya golfkompisar. Som junior i Huvudstadens Golfklubb erbjuds du träning på inte bara på golfteknik utan även delar inom golffysik och mental träning av engagerade och duktiga tränare. Du får även möjlighet att vara med på våra spelaktiviteter och läger. Juniorverksamheten har ett nära samarbete när det gäller läger, träningar och tävlingar.

Juniorverksamhet på Lindö

Juniorverksamheten på Lindö erbjuder träning för juniorer på alla nivåer och åldrar. Som junior får du delta i alla träningsaktiviteter och tävlingar. Varje år genomförs en rad olika events och träningsläger. Träningen på Lindö bedrivs av våra duktiga tränare med Dennis i spetsen.
Välkommen till Lindö!

Juniorverksamhet på Riksten

Juniorverksamheten på Riksten erbjuder träning för juniorer på alla nivåer och åldrar. Som junior får du delta i alla träningsaktiviteter och tävlingar. Varje år genomförs en rad olika events och träningsläger. Träningen på Riksten bedrivs av vår duktiga tränare Niclas.
Välkommen till Riksten!

Vision och värderingar

Som junior

Vi uppmuntrar och lyfter varandra och är positiva. Vi respekterar med- och motspelare.

Som tränare

Vi lyssnar till Grönt Ljus och ser till att golfen är kul och utmanande för alla. Vi uppmuntrar till utveckling och tävling.

Som junior

Vi tar hänsyn till tränare, ledare och kompisar och lyssnar på tränare kompisar och ledare.

Som tränare

Vi instruerar på ett positivt sätt under träning och tävling samt bidrar till kunskap inom kost, träning och hälsa.

Som junior

Vi spelar ett rent spel, utgår från god moral och lever upp till devisen “en bättre golfare” på och utanför banan.

Som förälder

Vi inspirerar och stöttar våra barn i med- och motgång och accepterar att tränare och förälder har olika roller.

Som tränare

Vi är ett föredöme för juniorerna och ser till att se varje individ känner att sin röst blir hörd.

Som förälder

Vi stöttar våra barn och ser till att de deltar i aktiviteter samt bidrar till positivitet under tävling och träning.