HGK Tour 2024

Seriespelet HGK Tour är väletablerad och har funnits i flera år.

REGLER 2024

HGK Tour är för Huvudstadens Golfklubbs medlemmar och för de som har under 9,9 i hcp. Vi spelar främst från vit tee (herrar) och blå tee (damer) i spelformen slagtävling (bollen måste hålas ut på varje hål) och man måste spela med minst en annan spelare från touren. Vi spelar i två klasser: en scratch-klass (utan hcp) och en klass med hcp. Alla spelar i båda klasserna samtidigt (men det är två separata resultatlistor) och man får poäng för order of merit baserat på hur man placerar sig i varje deltävling. Det kommer även finnas mindre priser så som bollar i varje deltävling, medan order of meriten har större priser så som fritt medlemskap, presentkort etc. Vi kommer även ha små tävlingar i tävlingen (närmast hål, närmast hål på 2 slag, mest 3-poängare osv osv)

Anmälningsavgiften är 50kr per deltävling eller 300 kr totalt för hela säsongen, swisha 123 694 79 98 och ange HGK Tour.

Spelschema 2024:

27 april Bodaholm - Premiär

25 maj Gripsholm

16 juni Viksberg - Söndagsomgång

27 juni Riksten Torsdagsomgång

13 juli Vaxholm

3 aug KM Foursome Dam/Herr Lindö

10-11 aug KM Kyssinge

31 aug KM Mixed Foursome

14 sep International

13 oktober Kungsängen - Finalsöndag

Totalt spelas det 8 omgångar, och man räknar sina 6 bästa resultat. Dvs, spelar man alla 8 omgångar så har man en fördel eftersom man då får räkna bort sina två sämsta resultat.

För KM & finalen så får man 1,5 gånger poängen. Foursome-KM ger halva poängen.

Hur anmäler man sig till varje omgång?
Alla bokar den tid man önskar spela på den bestämda banan på tävlingsdagen. Sen skriver man vilken tid man har bokat och vilka som är bokade i den tiden i varje omgångs respektive evenemang (evenemanget för omgång 1 är redan skapat). Detta för att folk ska kunna se var de kan boka in sig för att spela med andra tävlingsdeltagare och för mig att kunna skapa tävlingen

Vad händer sen?
Dagen innan tävlingen så skapar jag tävlingen i appen GolfGameBook och skriver sedan ner alla starttider och deltagare i evenemanget. Se därför till att boka din tid och skriva ner allting i eventet så fort du har bokat.

Hur för vi scorekort?
Man för sin score direkt i appen, där man också kan se live-resultat. Ladda därför ned appen nu direkt, skapa ett konto, och synka det med golf.se så att ditt hcp är korrekt i appen (det blir fel med resultaten annars).

Hur får jag veta slutresultatet?
När alla har spelat klart så kommer jag lägga ut slutresultaten och ställning i order of merit här i gruppen så att alla har koll hur man ligger till i båda klasserna.

Sedan upprepar man samma procedur för varje deltävling!

In och ladda ner appen GolfGameBook nu direkt och lägg till mig (Mathias Wentjärvi) som vän i appen så att jag enkelt kan lägga till er i varje tävling.

Väl mött och lycka till 2024!

David Rosing, Mathias Wentjärvi & Martin Lager