Juniorverksamhet på Riksten

Här hittar du all information om juniorverksamheten på Riksten, du kan till exempel lära dig mer om anläggningen genom att se videon här nedan eller se priser för medlemskap och träning.

Juniorträning på Riksten 2023

Juniorträning 2 tim i veckan

Juniorerna tränar två timmar i veckan tisdag och torsdag i grupper som är anpassade efter ålder och spelnivå.

Utomhussäsongen börjar 2 maj och håller på till september med ett uppehåll under 10 veckor juli/aug. I träningsavgiften ingår fria bollar på rangen för egen träning. Huvudstadens Golfklubb vill främja tävling och betalar därför alla tävlingsavgifter för interna klubbtävlingar samt för tävlingar ute i distriktet. Träningsavgiften betalas via Swish innan första träningstillfället.

2600 SEK

Juniorträning 1 tim i veckan

Juniorerna tränar en timme i veckan på torsdagar i grupper som är anpassade efter ålder och spelnivå.

Utomhussäsongen börjar 4 maj och håller på till september med ett uppehåll under 10 veckor juli/aug. I träningsavgiften ingår fria bollar på rangen för egen träning. Huvudstadens Golfklubb vill främja tävling och betalar därför alla tävlingsavgifter för interna klubbtävlingar samt för tävlingar ute i distriktet. Träningsavgiften betalas via Swish innan första träningstillfället.

1700 SEK

Golfkul i åldrarna 5-8

I träningsavgiften ingår en timme i veckan på tisdagar och på golfanläggningen på Lindö eller Riksten. Det kommer vara träningstillfällen på våren och träningstillfällen på hösten. Vår start 2 maj och Höst start 15 augustiVi kommer att fokusera på att göra golf roligt för alla. Det är därför inget krav på att vara medlem i Huvudstadens Golfklubb, alla kan delta!

Har man inte egna golfklubbor, bollar eller utrustning står vi för det utan extra kostnad. Träningsavgiften betalas via Swish innan första träningstillfället.

1400 SEK

Swish till 123 694 79 98 text junior syd

Medlemsskap & spelrätt som junior.

Samtliga av Golfstars medlemskap går att teckna som junior 0-21 och 0-18 samt Play Knatte som omfattar spelare mellan 0-12 år. Klicka på Se alla medlemskap för att se alla medlemskap inom Junior och Senior.

495 SEK

Play One (0-12 år)

Tecknar du ett Play Knatte medlemskap spelar inte fritt men du erhåller 75 % rabatt på ordinarie greenfee på samtliga av GolfStars banor. Det är inget krav på spelrättsaktie, ingen inträdesavgift och du får full tillgång till klubbens junioraktiviteter.

495 - 5500 SEK

Se alla junior-medlemskap

Nedan kan du se alla golfstar medlemskap som finns tillgängliga för juniorer. Den lägsta kostnaden har Play Knatte och den högsta kostnader har Play All Large (Junior) där du får spela på samtliga Golfstars anläggningar och mest starttider.

Kontakta oss.

Har du en fråga kring juniorverksamheten i allmänhet eller på någon av våra anläggningar i Riksten eller Lindö är du varmt välkommen till någon av våra ansvariga.

För frågor om juniorverksamheten kontakta
Tommy Jörgensen
tommy.jorgensen@huvudstadensgolfklubb.se