Team Riksten Damer

Team Riksten Damer är en del av Huvudstadens Tjejsektion som ett av områdena och riktar sig mot alla kvinnliga medlemmar i Huvudstadens Golfklubb oavsett ålder eller hcp, som vill spela olika former av golftävlingar på måndagar. Vi spelar 9 hål eclectic tävling på Riksten, tävlingen pågår hela säsongen där det bästa hål resultatet kan låsas. Parallellt pågår en matchstege för de som vill.

Birdieträdet i damernas omklädningsrum hjälps vi åt att fylla med färgglada fåglar, en fågel per birdie. Varje fågel blir sedan en lott i birdielotteriet.

Fokus är att spela golf ihop och ha trevligt. Startid bokas av var och en via Sweetspot appen eller golfstar.se runt klockan 18.

Säsongsavgiften är 150 sek.

Varje år anordnas en hemlig resa i slutet av Juni. Då reser vi till någon golfbana, äter en trevlig middag, sover över och spelar två rundor golf.

Kontakta oss!

Bli gärna medlem i vår facebook grupp: Rikstens Damgolf
Där lägger vi upp information under säsongen.

Om du vill komma med eller vill veta mer, hör av dig till:

Yvonne Tedenby