Tävlingsledarkurs

Huvudstadens Golfklubb är en av Stockholmsdistriktets mest aktiva klubbar och ligger i framkant i många avseenden. Under parollen ”Klubben för dig som vill bli en bättre golfare” strävar vi efter att våra medlemmar skall erbjudas träning, aktiviteter och tävlingar. Vi har genom åren arrangerat ca. 200 klubbtävlingar per år.

Vi söker fler resurser till Team Tävling för att kunna fortsätta att erbjuda en bred palett av tävlingar. Är vi flera så kan vi åstadkomma mycket mer och det blir mycket roligare att göra det i ett team.

Klubben anordnar nu en kurs i tävlingsledning och webbverktyget GIT Tävling för dig som idag är tävlingsledare och som vill veta mer om vad som krävs av en tävlingsledare och vilka speciella regler som gäller på Huvudstadens Golfklubb.

Vi välkomnar nu DIG som vill veta mer om hur en tävling sätts upp/genomförs och till dig som är nyfiken på och intresserad av vad det innebär att vara funktionär under en tävling.

Du kommer då bli lite överraskad om vad som händer bakom kulisserna vid en tävling, vilket är en hel del!

Boka en heldag lördag 21 maj kl. 09.00 tom kl. 16.00 på Nygårds Värdshus, Nygårdsvägen 26 i Täby Kyrkby.

Antalet deltagare är begränsat till 25 personer så anmäl er i god tid, först till kvarn gäller.

Anmälan via följande länk senast den 15 maj kl. 23.59:
Anmälan >>

Har du några frågor så är du välkommen att kontakta Berndt Lundberg eller Tor Sjöberg i Team Tävling.

tor.sjoberg@huvudstadensgolfklubb.se
berndt.lundberg@huvudstadensgolfklubb.se

Med vänlig golfhälsning,

Tor & Berndt

Föregående

Lindö restaurang åter öppen!

Nästa

Öppet hus på Lindö 7 maj