Välkommen på kostnadsfri föreläsning med Jenny Hagman.

Mental träning. Stolt, stark och säker på och utanför golfbanan
- En kostnadsfri föreläsning om hur du förbereder kropp och sinne inför golfsäsongen 2022

Välkommen till föreläsning med fokus på hur du lär dig träna mentalt och med fokus på helheten för att öka både din prestation och ditt välmående på och utanför golfbanan.

Om föreläsningen
Du kommer att lära dig grunderna i mental träning och hur du kan träna kroppen för att både hålla sig lugn, stark och rörlig under den kommande golfsäsongen.

Du kommer att få med dig många effektiva och matnyttiga övningar, samt verktyg som du kan använda på golfbanan och i din vardag.

Jenny visar hur fokus på helheten där både den tekniska, fysiska och mentala träningen ingår vilket kommer att stärka din teknik och göra dig till en bättre golfare även under press.

Om Jenny
Jenny Hagman har efter sina år som spelare, tränare, VD, marknadschef, coach och mental tränare samlat ihop sina reflektioner, erfarenheter, tips och råd över vad hon tror är nycklarna till att du ska lyckas med att bli stark, stolt och säker både på golfbanan och i din vardag och hur du gör för att nå precis dit just du vill.

Hon har synts i Svensk Golf som en del av golfskolan, i tidningen Chef, i Expressen hos Yogobe osv. 2018 kom hennes bok ”Stolt, stark och säker – en bok om helhetsträning för golfare”. Jenny driver sedan 2016 podden Idrott-och ledarskapspodden där du fram tills idag hittar över 95 avsnitt.

När:
Den 17 Mars 2022 klockan 19:00-20:30.

Anmälan:
Vänligen klicka nedan på "Till anmälan"

Kostnad:
Föreläsningen är kostnadsfri för medlemmar i Huvudstadens golfklubb

Efter din anmälan kommer du att få ett email med all information du behöver för att koppla upp dig till mötet.

Föregående

Vårårsmötet 2022

Nästa

Huvudstadens Golfklubb är 8 störst i Sverige.